Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Jaroslav Štengl, se sídlem Vejprnická 101,432, Plzeň 318 00, IČO 74132431, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona. Společnost byla zapsána okresním živnostenským úřadem v Plzni dne 16.6.2010., e -mail obchod@smartness.cz, telefonní číslo +420 775 358 581. („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.smartness.cz/obchod

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde https://smartness.cz/gdpr/ .

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).

1. NĚKTERÉ DEFINICE
  • Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
  • Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
  • Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
  • DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
  • Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
  • Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
  • Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
  • Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
  • Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
  • Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
  • Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
  • Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
    • Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
    • Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
    • K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
      1. Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
      2. Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
      3. Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
    • V průběhu tvorby Objednávky může až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K  potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
    • Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
    • Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
    • V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
    • V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
    • V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
    • V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
  • Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
  • Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
  • Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
  • Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
  • Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 36 měsíců nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
  • Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
  • Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
  • Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
  • Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
  • Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
  • Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 36 měsíců nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
  • Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
    • Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 14 dní způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
      1. Doručení prostřednictvím dopravních společností PPL CZ, Zásilkovna;
    • Zboží je možné doručit pouze v rámci České
    • Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
    • Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
    • V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží uskladnit, za což nám od Vás náleží úplata ve výši 265,- Kč. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
    • Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
    • Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
    • V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
      1. mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
      2. prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
      • Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
        1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
        2. je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
        3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
        4. je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
        5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
        6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
        7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
      • Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
      • V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
      • Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
        1. na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
        2. na odstranění vady opravou Zboží,

      ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro vás.

      • Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
      • Dále máte právo na:
        1. přiměřenou slevu z Ceny; nebo
        2. odstoupení od Smlouvy,

      jestliže:

      1. odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy;
      2. se vada projeví opakovaně,
      3. je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
      4. je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
      • Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
      • V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
      • Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
      • Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
        1. datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
        2. co je obsahem reklamace;
        3. jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
        4. Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
      • Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
      • O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
      • V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
      • V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  • Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
        1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
        2. je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
        3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
        4. je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
        5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
        6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
        7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
      • Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
      • V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění.
      • Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
        1. na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
        2. na odstranění vady opravou Zboží,
9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
  • Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
  • Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy obchod@smartness.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
  • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
  • Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
  • Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
  • Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
  • V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
  • Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
  • Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

 

Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1.2024

PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
  • Adresát:                

    Uplatnění reklamace

    Datum uzavření Smlouvy:

     

    Jméno a příjmení:

     

    Adresa:

     

    E-mailová adresa:

     

    Zboží, které je reklamováno:

     

    Popis vad Zboží:

     

    Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:

     

    Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

     

    Datum:

    Podpis:

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
  • Adresát:                

    Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

    Datum uzavření Smlouvy:

     

    Jméno a příjmení:

     

    Adresa:

     

    E-mailová adresa:

     

    Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

     

    Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

     

     

    Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti Smartness.cz („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě smlouvy, na základě, které má být zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne dodání první dodávky.

    Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.

    Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.

    Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než zboží obdrží zpět nebo než kupující prokáže, že zboží Společnosti odeslal.

     

    Datum:

    Podpis:

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY( dále jen VOP ) v tomto znění:

I. ÚVOD

VOP jsou závazné pro veškerý obchodní styk mezi Dodavatelem a Odběratelem  a stanoví podmínky, za  kterých Dodavatel  Odběrateli dodá zboží, popř. pro Odběratele provede práce (Dílo). VOP jsou nedílnou součástí  Smlouvy – ve smyslu ujednání Smluvních stran Kupní smlouvy popř. Smlouvy o dílo, kdy je řešen smluvní vztah mezi  stranami. Smluvní vztah mezi stranami vzniká podpisem Smlouvy nebo vystavením Objednávky  Odběratelem a jejím  potvrzením  Dodavatelem. V případě odlišných písemných ujednání smluvních stran (např. ve formě rámcové smlouvy, smlouvy o dílo, kupní smlouvy, popř. samostatných smluvních ujednání Smlouvy) mají  tato v případě stvrzení Smlouvy oběma smluvními stranami  přednost před ustanoveními VOP.

II. DEFINICE POJMŮ

Výklad pojmů užitých ve znění VOP:

VOP: definují obchodní vztah mezi Dodavatelem a Odběratelem.

DODAVATEL: Jaroslav Štengl – Smartness.cz, Vejprnická 101 Plzeň 31800, IČ 74132431, za společnost jedná osoba oprávněná ze zákona, či jiná osoba na základě zmocnění jí udělené k tomuto úkonu statutárním zástupcem společnosti.

ODBĚRATEL: smluvní strana, která provedla objednávku zboží či díla.

SMLUVNÍ STRANA: Dodavatel a /nebo Odběratel.

OBJEDNÁVKA: požadavek Odběratele na dodání Zboží / provedení Díla v rozsahu a za podmínek stanovených Odběratelem. Objednávka vyhotovená Odběratelem a zaslaná Dodavateli se stává závaznou s plnou akceptací znění VOP Odběratelem, kdy po doručení Objednávky Dodavateli jsou veškerá ustanovení VOP pro Odběratele závazná, s čímž Odběratel souhlasí. Objednávka se stává závaznou pro Dodavatele po její písemné akceptaci Dodavatelem. Za Objednávku Odběratele se považuje požadavek na dodání zboží/ provedení Díla zaslaný Dodavateli prostřednictvím elektronické pošty, v listinné podobě, telefonicky nebo osobně.
Náležitosti objednávky zboží nebo služby: Odběratel je povinen v Objednávce uvést: obchodní firmu, jméno osoby, která Objednávku pro Dodavatele vystavila, sídlo Odběratele, IČO a DIČ, telefonické spojení, e-mailovou adresu, požadovaný termín a způsob dodání včetně  adresy, kam má být zboží dodáno, nebo kde má být služba či dílo provedeno.

Náležitosti objednávky zboží: Odběratel je povinen v Objednávce uvést: obchodní firmu, jméno osoby, která Objednávku pro Dodavatele vystavila, sídlo Odběratele, IČO a DIČ, telefonické spojení, e-mailovou adresu, požadovaný termín a způsob dodání včetně adresy, kam má být zboží dodáno.

DÍLO: za dílo se považuje činnost či soubor činností specifikované v Objednávce a/nebo ve Smlouvě o dílo, jehož provedení Dodavatel akceptoval formou  nabídky  Odběrateli.

NABÍDKA: rozumí se cenová nabídka zboží / práce , která je předložena Dodavatelem Odběrateli v rozsahu zboží a práce na základě poptávky doručené Odběratelem Dodavateli.

PŘEDMĚT PLNĚNÍ: Zboží a /nebo Dílo v rozsahu uvedeném ve Smlouvě.

SMLOUVA:  ve smyslu ujednání Smluvních stran rámcová kupní smlouva, kupní smlouva popř. smlouva o Dílo (dále jen Smlouva). Jedná se o dokument, který definuje smluvní vztahy mezi Odběratelem a Dodavatelem v souladu s VOP, přičemž tyto se stávají nedílnou součástí Smlouvy a případné odlišnosti ve znění jednotlivých článků VOP a smluvních ujednání Smlouvy jsou řešeny v jednotlivých dotčených článcích Smlouvy a jejich obsah je upřednostněn před dotčeným zněním VOP. Ostatní ustanovení obsažená ve znění VOP, která nebyla dotčena případnými smluvními odlišnostmi ve Smlouvě, zůstávají v platnosti a jsou závazná.

Ve smyslu smluvního vztahu, tento vzniká mezi smluvními stranami vyhotovením Objednávky Odběratelem a její akceptací Dodavatelem.

III. UZAVŘENÍ SMLOUVY

1. Za uzavřenou Smlouvu se považuje Smlouva, kterou svými podpisy stvrdily obě smluvní strany na základě oprávnění ze zákona, či stvrzenou podpisem zástupce Smluvní strany na základě Plné moci udělené k tomuto úkonu zákonem oprávněným statutárním orgánem Smluvní strany.

2. Za uzavřenou Smlouvu se považuje akceptace Objednávky Dodavatelem, přičemž tento se zavazuje dodat Objednateli zboží nebo službu v cenách a za podmínek stanovených v Objednávce zboží, přičemž Objednatel se zavazuje objednané zboží odebrat a za toto zboží Dodavateli zaplatit sjednanou cenu.

IV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

1. Dodavatel i Odběratel jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy, pokud se druhá smluvní strana dopustí podstatného porušení povinností ze Smlouvy pro ni vyplývajících. Za podstatné porušení smluvních povinností se považují zejména:

  • Prodlení Odběratele s úhradou smluvní ceny nebo jakýchkoli i dílčích finančních plnění dle Smlouvy nebo těchto VOP po dobu delší než 14 dnů.

  • Prodlení Odběratele s odběrem předmětu plnění více než 14 dnů.

  • Prodlení Dodavatele s dodáním předmětu plnění více než 14 dnů po termínu dodání zboží akceptovaném Dodavatelem.

  • Dodatečně zjištěná nevhodnost předmětu plnění a / nebo odstoupení od smlouvy uzavřené mezi Odběratelem a jiným subjektem není důvodem pro odstoupení Odběratele od Smlouvy uzavřené s Dodavatelem. V tomto případě vzniká Dodavateli nesporný nárok na úhradu veškerých nákladů spojených se zajištěním předmětu plnění pro Odběratele.

2. Po ukončení Smlouvy z důvodu odstoupení od Smlouvy si smluvní strany neprodleně, nejpozději však do 10 dnů, vypořádají své pohledávky a závazky. Smluvní pokuta za každý den prodlení s vyrovnáním pohledávek a závazků Odběratelem činí 0,05% výše pohledávek nebo závazků ve finančním vyjádření. Tímto však není dotčeno právo na náhradu škody.

3. Odstoupení od Smlouvy je účinné doručením písemného oznámení smluvní strany odstupující od Smlouvy druhé smluvní straně. Vzniknou-li mezi stranami pochybnosti o dni doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy, považuje se za den doručení třetí den po odeslání oznámení. V oznámení o odstoupení od Smlouvy musí být důvod odstoupení konkrétně uveden.

4. V případě odstoupení od smlouvy ze strany Odběratele, je Dodavatel oprávněn fakturovat až 10% z celkové částky jako storno poplatek.

Odstoupením od Smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran Smlouvy, s výjimkou práva na náhradu škody a na zaplacení smluvní pokuty dle ustanovení Smlouvy a těchto VOP, které se týkají volby práva a úpravy práv a povinností stran pro případ ukončení Smlouvy a řešení sporů mezi stranami.

V. PLATEBNÍ PODMÍNKY 

1. Cena Předmětu plnění je uvedena v ceníku dodavatele dle zařazení do příslušné kategorie sortimentu zboží nebo v písemné nabídce předložení Odběrateli a je sjednána jako smluvní. Veškeré ceny zboží a služeb uvedené v ceníku Dodavatele jsou ceny bez DPH, dopravy a balného. Cena za přepravní služby, balné a DPH je účtována Odběrateli samostatnou položkou na daňovém dokladu/faktuře. Ceníky Dodavatele jsou platné v době vystavení Objednávky Odběratelem, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

2. Pokud ve Smlouvě nebude stanoveno jinak, jsou pro Odběratele závazné tyto způsoby plateb:

  • Platba v hotovosti při převzetí předmětu plnění na prodejním místě Dodavatele
  • Platba bankovním převodem na základě daňového dokladu-faktury na bankovní účet Dodavatele
  • Zálohová platba v dohodnuté výši provedená Odběratelem na základě Dodavatelem vystavené zálohové faktury + následné vyúčtování kupní ceny po splnění Předmětu plnění Dodavatelem

Způsob provedení platby za Předmět plnění je vždy dohodnut s Odběratelem před započetím plnění Předmětu plnění.

Není-li ve Smlouvě stanoveno jinak, splatnost veškerých faktur činí 7 dnů od data vystavení, přičemž faktura se považuje za uhrazenou dnem připsání fakturované částky v plné výši na účet Dodavatele. V případě neuhrazení faktury za odebrané zboží se odběratel zavazuje uhradit dodavateli, případně dalším stranám, veškeré náklady spojené s vymožením celé částky.

3. V případě prodlení Odběratele s úhradou faktur je Dodavatel oprávněn požadovat zákonný úrok z prodlení. Pro případ prodlení Odběratele s úhradou faktur delší než 30 dnů, je Dodavatel oprávněn demontovat a odebrat Předmět plnění. Odběrateli tímto vzniká povinnost uhradit Dodavateli veškeré finanční a jiné škody jakožto i náklady spojené s odebráním Předmětu plnění.

VI. DODACÍ PODMÍNKY, PŘEVZETÍ PŘEDMĚTU PLNĚNÍ

1. Dnem dodání je převzetí Předmětu plnění Odběratelem na prodejním místě Dodavatele nebo den, kdy byl Předmět plnění předán  Odběrateli v místě dodání určeném ve Smlouvě  nebo Objednávce. Dílčí plnění je možné po dohodě s Odběratelem.

2. Pokud Odběratel nezajistí převzetí Předmětu plnění ve sjednaném termínu, na sjednaném místě a stvrzení převzetí podpisem na dodacím listu nebo faktuře oprávněnou osobou a Dodavatel tak z důvodu pochybení ze strany Odběratele nemůže dostát své povinnosti dodání Předmětu plnění ze Smlouvy vyplývající, Dodavatel může po Odběrateli požadovat skladné a úhradu nákladů až ve výši 100 % z dohodnuté ceny, dle způsobilosti Předmětu plnění k opětovnému prodeji.

3. Osoby oprávněné jednat jménem Odběratele jsou určeny platnými právními předpisy, v případě odběru zboží, uvedením dané osoby ve „Zplnomocnění k odběru zboží“ vystaveném a podepsaném Odběratelem a doručeném Dodavateli před dodáním Zboží.

4. Dokladem prokazujícím dodání Předmětu plnění je dodací list nebo faktura vystavená Dodavatelem.

5. Odběratel má za povinnost ihned po převzetí Předmětu plnění provést jeho důkladnou prohlídku a případné vady, nedostatky, výhrady a rozpory oznámit Dodavateli nejpozději do 24 hodin po převzetí, jinak se má za to, že Předmět plnění byl řádně dodán a převzat. Tím nejsou dotčena zákonná ustanovení práv kupujícího o odpovědnosti prodejce za vady Předmětu plnění.

VII. VLASTNICKÉ PRÁVO, ODPOVĚDNOST A NÁHRADA ZA ŠKODU

1. Odběratel nabývá vlastnického práva k předmětu plnění až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny, a to jejím připsáním na účet ve prospěch Dodavatele.

2. Nebezpečí škody na Předmět plnění přechází na Odběratele v době, kdy převezme zboží od Dodavatele.

3. Jestliže je Dodavatel povinen podle Smlouvy předat Předmět plnění dopravci v určitém místě pro přepravu Předmětu plnění Odběrateli, přechází nebezpečí škody na Předmětu plnění na Odběratele předáním Předmětu plnění dopravci v dohodnutém místě.

4. Škoda na Předmětu plnění, ke které došlo po přechodu nebezpečí škody na Předmět u plnění na Odběratele, nezbavuje Odběratele povinnosti zaplatit Dodavateli kupní cenu.

5. Smluvní strana Smlouvy, která se dopustila porušení povinnosti, není povinna nahradit druhé smluvní straně škodu tímto způsobenou, pokud prokáže, že porušení povinnosti bylo důsledkem působení okolností vylučujících odpovědnost nebo bylo způsobeno vyšší mocí.

6. Pokud dojde k porušení povinnosti ze Smlouvy vyplývající kteroukoliv ze smluvních stran a v důsledku takového porušení povinnosti vznikne druhé smluvní straně nebo oběma smluvním stranám škoda, využijí smluvní strany veškerého úsilí a prostředků ke smírnému mimosoudnímu řešení náhrady této škody.

VIII. ZÁRUKA, REKLAMACE VAD

1. Dodavatel je povinen Odběrateli dodat Předmět plnění bez vad. Zákonná záruční doba činí 24 měsíců, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, nebo pokud výrobce konkrétního zboží či jeho součástí nestanovil speciální záruční dobu.

2. Odběratel není oprávněn činit jakékoliv zásahy do Předmětu plnění, tyto mohou být v záruční době provedeny pouze Dodavatelem.

3. Za vadu na Předmětu plnění se nepovažuje vada, která vznikla v důsledku užití Předmětu plnění k jinému účelu než ke  kterému je svou povahou a technickými parametry určen,  neodbornou manipulací, neoprávněným zásahem, a to i třetích osob, nedodržení řádných postupů při instalaci, zanedbáním údržby, nevhodnými podmínkami při skladování, vystavením nepříznivým vlivům, poškození přepětím, bleskem nebo elektrickým výbojem, výpadkem el. sítě, nadměrným opotřebením při užívání Předmětu plnění, nebo jeho mechanického poškození, či instalací jiného software než dodal Odběrateli Dodavatel.

4. Dodavatel neodpovídá za škody a vady, které vznikly na Předmětu plnění po  jeho předání přepravci nebo zasílateli.

5. Pokud ve Smlouvě není uvedeno jinak, je kontaktní adresa Dodavatele: Vejprnická 101, Plzeň 318 00, mob. +420 775 385 581 místem, kde Odběratel oznámí zjištěnou vadu na Předmětu plnění.

6. Vady a nefunkčnost Předmětu plnění je povinen Odběratel oznámit Dodavateli formou Reklamačního protokolu, který je Odběrateli k dispozici na webových stránkách Dodavatele. Odběratel je povinen Reklamační protokol řádně vyplnit a spolu s vadným Předmětem plnění doručit na kontaktní adresu Dodavatele dle Smlouvy.

8. Okamžikem předání Reklamačního protokolu spolu s vadným Předmětem plnění je zahájeno Reklamační řízení, které probíhá dle Reklamačního řádu Dodavatele.

9. Reklamační řád je Odběrateli k dispozici na webových stránkách Dodavatele. Odběratel je povinen se s Reklamačním řádem seznámit a postupovat v případě zjištěných vad dle jednotlivých ustanovení Reklamačního řádu Dodavatele, který je pro Odběratele závazný.

IX. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ

1. Strany se zavazují, že vynaloží veškerou snahu a  úsilí na smírné řešení sporů vzešlých ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní.

2. Spory, jež strany nebudou moci vyřešit smírnou cestou, se zavazují řešit prostřednictvím příslušných soudů ČR.

3. Odběratel bere na vědomí, že Dodavatel je oprávněn postoupit svou  pohledávku ze Smlouvy na třetí osobu, či domoci se svých práv veškerými zákonnými prostředky.

4. Odběratel podpisem VOP vyslovuje souhlas se zveřejněním svého jména a závazku po splatnosti v registru dlužníků a na webu   Dodavatele a to v případě prodlení splatného závazku vůči  Dodavateli delšího 3 měsíců.

5. Dodavatel je oprávněn uvádět Odběratele v seznamu svých referenčních zákazníků, nebude-li dohodnuto jinak.

6. V případě vzniku platební neschopnosti Odběratele se veškeré pohledávky Dodavatele vůči Odběrateli stávají splatnými v den, kdy se Dodavatel o platební neschopnosti Odběratele dozvěděl. Dodavatel je v tomto případě oprávněn požadovat okamžité vrácení dosud nezaplaceného zboží.

7. V případě, že kterékoliv ustanovení těchto VOP  nebo smluvního ujednání Smlouvy bude shledáno neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to platnost nebo vymahatelnost zbývajících ustanovení  VOP nebo smluvního ujednání Smlouvy.

8. Písemná forma právního úkonu je zachována, je-li právní úkon učiněn elektronickými prostředky, jež umožňují zachycení obsahu právního úkonu a určení osoby, která právní úkon učinila.

9. Pokud  Odběratel odepře či zmaří doručení listiny od Dodavatele, považuje se tato za doručenou dnem tohoto odepření či zmaření.

10.  Tyto VOP jsou platné a účinné dnem 1.1.2022.

Přejít nahoru